جرم‌ گیری دندان چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 3 اسفند 1400
بازدید : 164
نویسنده : mozhgan

اگر دهان شما دارای علائم بیماری مزمن پریودنتال است، دندان‌پزشک شما جرم‌گیری دندان را به شما توصیه می‌کند. این روش‌ها می‌تواند به جلوگیری از اثرات مضر این بیماری و حفظ سلامت دهان کمک کند. با بهترین متخصص ارتودنسی همراه باشید. بیماری مزمن پریودنتال زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری‌های موجود در پلاک باعث می‌شوند لثه از دندان‌ها دور شود. این باعث می‌شود حفره‌ها پر از چرک بین دندان‌ها و لثه‌های شما رشد کنند و باکتری‌های بیشتری می‌توانند در آنجا رشد کنند که با مسواک زدن در خانه نمی‌توانید آن‌ها را از بین ببرید. در صورت عدم درمان، بیماری مزمن پریودنتال می‌تواند منجر به موارد زیر شود:

  • از دست دادن استخوان و بافت
  • از دست دادن دندان
  • شل شدن دندان‌ها
  • داشتن دندان‌های متحرک

بیشتربخوانید... تاثیر پستانک ارتودنسی ژله ای بر فک نوزادان

 برخی از دلایل ایجاد این بیماری عبارت‌اند از:

  • داشتن بهداشت نامناسب دندان
  • سیگار کشیدن
  • افراد سالخورده
  • تغییرات در هورمون‌ها
  • تغذیه نامناسب
  • سابقه خانوادگی
  • سایر شرایط پزشکی

 هنگام جرم‌گیری دندان چه اتفاقی می‌افتد؟

جرم‌گیری دندان را می‌توان در مطب دندان‌پزشک به‌صورت سرپایی انجام داد. ممکن است لازم باشد یک یا چند قرار ملاقات برای این جرم‌گیری دندان خود انجام دهید که بستگی به‌شدت شرایط شما دارد. دندان‌پزشک شما ممکن است نیازی به استفاده از بی‌حسی موضعی داشته باشد تا ناراحتی عمل را کاهش دهد. اگر نگران درد هستید، این موضوع را با دندان‌پزشک خود در میان بگذارید. دندان‌پزشک شما ابتدا جرم‌گیری دندان را انجام می‌دهد. این شامل تراشیدن پلاک از روی دندان‌ها و حفره‌های چرکی بزرگ است که بین دندان‌ها و لثه شما ایجادشده است. در مرحله بعد، دندان‌پزشک جرم‌گیری دندان را انجام می‌دهد. دندان‌پزشک شما با استفاده از ابزاری برای جرم‌گیری، ریشه دندان را صاف می‌کند. این صافکاری به لثه‌ها کمک می‌کند تا دوباره به دندان‌های شما متصل شوند. دندان‌پزشک شما ممکن است بسته به‌سلامت دندان و لثه، درمان اضافی را نیز توصیه کند. دندان‌پزشک شما ممکن است از عوامل ضد میکروبی در دهان شما استفاده کند یا آنتی‌بیوتیک خوراکی برای شما تجویز کند که برای چندین روز برای بهبود سریع‌تر استفاده کنید.

بیشتربخوانید... بریج دندان

دندان‌پزشک شما همچنین ممکن است فرایندی به نام  مدولاسیون میزبان بر روی لثه شما انجام دهد که در آن داروی اضافی مستقیماً در درون لثه شما ریخته می‌شود تا کمک کند تا اثرات منفی پریودنتیت طولانی‌مدت را اصلاح کند یا احتمال عفونت به دنبال عمل را کاهش دهد. از ابزارهای سنتی به‌طورمعمول برای انجام عمل استفاده می‌شود. اما ابزارهای دیگری نیز برای جرم‌گیری دندان وجود دارد مانند لیزر و دستگاه‌های اولتراسونیک.

منبع: مجله اینترنتی ارتودنسی دندان

 





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com